본문 바로가기

IT/IT 소식, 리뷰

China disappeared at CES.

반응형

The Consumer Electronics Show (CES), the world's largest IT exhibition, opened on the 5th (local time) in Las Vegas. In the Central Hall of the Las Vegas Convention Center, the main market, booths of Chinese leading companies such as Huawei, Xiaomi, Haier, and Changhong were not found. Before COVID-19, these companies, which had set up large booths at CES, left this time altogether. The only Chinese companies that stood out were TCL and Heysense, the world's third and fourth largest TV markets.

Chinese companies that set up booths were also cautious as if they were conscious of the U.S. TCL held an event to call famous football stars one after another with a big promotional phrase called "NFL (American Football League) official partner" on its booth. It introduced smart glasses along with the latest TVs and home appliances, but stopped demonstrating in an hour, saying, "The battery ran out." The super-large micro LED (light emitting diode) TV, which is a major exhibition, also had defective pixels (units that make up screens) everywhere from the morning of the opening, revealing black parts. The Heysense booth, which displayed various products, including a 110-inch 8K TV (ultra-high definition with about 8,000 pixels on the screen), did not have many visitors.

Analysts say that "China has disappeared" at CES, the first since the COVID-19 pandemic. Although the number of participating companies (about 500) is the third after the U.S. (1500) and South Korea (about 600), most of the large Chinese companies that gained momentum at CES in the past are not seen. Before COVID-19, there were so many Chinese participants and visitors that it was hard to believe that the word "C(China)ES" was even talked about.

Most of the Chinese companies that participated in the CES were small companies that set up small booths on one side of the exhibition hall. They are small manufacturers and traders with names such as "Shenzhen," "Dongguan" and "Guangzhou" under the company's names. When I went to the booth, it was difficult to say that the products they were displaying were high-tech. Companies that sell toy cars, including electric fans, electronic device connection cables, smartphone vehicle stands, and electric bicycles, also appeared at CES.

The same was true of the exhibition hall, where booths of finished cars and parts makers were gathered. This is in contrast to Chinese electric vehicle companies such as Byton and Nio before COVID-19 presented a large number of business cards to CES aiming for the global market. "I attend CES every year, and I think a large number of mid-level companies are missing this year except for some of the top companies," said an executive at a domestic conglomerate. "In addition to the recent lifting of the lockdown policy, the number of COVID-19 infections in China seems to have soared."

Until now, many Chinese companies have participated in CES to introduce their products in order to enter global markets including North America. In many cases, high-tech products and technologies of Korean companies such as Samsung and LG were copied. South Korean companies had to come up with alternatives, such as moving the latest products to a separate private exhibition hall, due to China's technology pursuit. An official from the electronics industry said, "The fact that China is not seen at CES means that Korea has benefited as a result thanks to the U.S.-China competition," adding, "Korean large and medium-sized companies have filled the absence of Chinese corporate booths."

반응형